Enscape 4.0 — najnowsza aktualizacja powstała w celu zapewnienia jednolitego sposobu pracy na różnych platformach. Użytkownicy systemu macOS mogą teraz pracować z łatwością i szybkością, jaką do tej pory mieli użytkownicy systemu Windows.
Ta nowa wersja stanowi podstawę dla przyszłych aktualizacji. Nowy kod z ulepszoną infrastrukturą zwiększa stabilność i wydajność. Wzmacnia interoperacyjność między produktami w ekosystemie Chaos i umożliwia nam wspólne rozwijanie produktu na obu systemach operacyjnych jednocześnie.
PRZETESTUJ ENSCAPE BEZPŁATNIE PRZEZ 14 DNI
Oprócz zapewnienia ujednoliconej obsługi między systemami Windows i macOS, Enscape 4.0 zawiera następujące dodatki :
- Nowe modele postaci oraz animowana roślinność
- NVIDIA Denoiser używany do eksportu grafik
- Wsparcie dla Rhino 8.3 lub nowszego
- Odświeżony interfejs użytkownika
- Współpraca z innymi produktami Chaos
- Sztuczne oświetlenie wykorzystujące technologię śledzenia promieni (beta)
- Ulepszone odbicia i globalne oświetlenie (dla sprzętowego śledzenia promieni)
- Wsparcie dla większej ilości gogli VR
- Optymalizacja współdzielenia pracy w Revit
Szybka i łatwa wizualizacja dla użytkowników komputerów Mac
Nasze nowe,wieloplatformowe rozwiązanie stanowi kamień milowy w zapewnianiu niezrównanych wrażeń z Enscape użytkownikom komputerów Mac. Teraz użytkownicy systemu macOS mogą bezproblemowo korzystać z tych samych niezawodnych funkcji, z których od dawna cieszą się użytkownicy systemu Windows.
Funkcje systemu macOS dodane specjalnie dla tej wersji obejmują:
Edytowalne zasoby
- Możliwość dynamicznego rozmieszczania zasobów
- Niestandardowa biblioteka zasobów
- Edytor zasobów niestandardowych
- Kontekst przestrzenny
- Dane BIM-owe
- Wspólne adnotacje
Aby głębiej poznać szczegóły funkcji systemu macOS, przejdź do bazy wiedzy Enscape i wybierz swój system program CAD w sekcji „Enscape dla komputerów Mac”.
Co jeszcze nowego w Enscape 4.0
Oprócz ustndaryzowania platform, najnowsza wersja zawiera zestaw nowych zasobów, lepszą jakość renderowanych obrazów, obsługę większej ilości gogli VR, ulepszone funkcje usprawniające przepływ pracy i wiele więcej!
Nowe modele 3D postaci i animowana roślinność
W wersji 2.8 wprowadziliśmy animowane zasoby, modele 3D do użycia przy tworzeniu animacji, które się poruszają gdy kamera jest w ruchu w Enscape. Teraz dodajemy 178 odmian nowych animowanych zasobów roślinności. Ta kolekcja obejmuje zasoby takie jak drzewa, krzewy i kwiaty charakterystyczne dla Meksyku, północnego klimatu i regionów pustynnych. Możesz nadać scenie bardziej realistyczny wygląd, dodając poruszające się pod wpływem wiatru rośliny.
Do Biblioteki zasobów Enscape dodano 32 modele postaci. . Ciesz się ludźmi w różnych pozach ,różnych strojach i noszący różne akcesoria. . Pokazuj dzięki nim skalę modelu i podkreślaj funkcję oraz emocje towarzyszące przestrzeni za pomocą tętniącej życiem kolekcji ludzi.
Znajdziesz je w bibliotece w kategorii „Ludzie”, oznaczonej etykietą „nowość”. Zasoby zostaną wyświetlone automatycznie, jeśli używasz Enscape w wersji 3.4 lub nowszej.
Jeśli chcesz poznać najlepsze praktyki dotyczące poruszania się po Bibliotece zasobów Enscape, możesz przeczytać ten artykuł.
NVIDIA Denoiser do eksportowania grafiki
Zredukuj szumy w eksportowanych obrazach i animacjach, korzystając z najnowszego rozwiązania NVIDIA ReLAX Denoiser. To najnowocześniejsze rozwiązanie odszumiające znacznie poprawia jakość obrazu, podnosząc ogólną atrakcyjność i realizm scen renderowanych w Enscape.
Efekty Denoisera są szczególnie widoczne w zamkniętych pomieszczeniach przy minimalnej ilości bezpośredniego światła, szczególnie na błyszczących lub metalicznych powierzchniach. Rezultatem jest płynniejszy i czystszy obraz z ostrością i wyrazistością każdego szczegółu uchwyconego w obrazach, panoramach mono i stereo, filmach i rzeczywistości wirtualnej.
Sztuczne oświetlenie wykorzystujące technologię śledzenia promieni w wersji beta (Windows)
Nasze sztuczne światła wykorzystujące technologię śledzenia promieni zapewniają ostre i precyzyjne krawędzie cieni w scenach oświetlonych małymi źródłami światła. Doświadcz zwiększonego realizmu sztucznego oświetlenia i pożegnaj się z postrzępionymi krawędziami i brakującymi cieniami, gdy źródła światła i elementy okludujące znajdują się blisko siebie.
Ponadto silnik renderujący Enscape uwzględnia rzeczywisty rozmiar źródła światła podczas obliczania cieni, co skutkuje bardziej realistycznymi zmianami ostrości. Możesz teraz cieszyć się delikatniejszymi cieniami w scenach oświetlonych przez duże źródła, zapewniając fizycznie dokładniejsze zachowanie oświetlenia. Pożegnaj nierealistyczne ograniczenia zasięgu źródeł światła i przywitaj się z płynnie wciągającym środowiskiem oświetleniowym dla Twoich prac.
Ulepszone odbicia i globalne oświetlenie dla sprzętowego śledzenia promieni (Windows)
Wersja 4.0 zawiera więcej geometrii, które można śledzić za pomocą śledzenia promieni, niż poprzednie wersje. Oznacza to, że zwiększyliśmy ilość geometrii w odbiciach, a poprzedni limit stałej geometrii będzie elastyczny w zależności od dostępnej pamięci GPU. Zatem teraz procesory graficzne z 24 GB pamięci można zapełnić dużymi modelami.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zapewnić doskonałą równowagę wysokiej jakości renderowania bez dużego spadku wydajności. Możesz także doświadczyć szybszego renderowania wideo.
Obsługa większej ilości gogli VR (Windows)
W Enscape 4.0 dodajemy oficjalną obsługę nowych okularów do rzeczywistości wirtualnej (VR): Meta Quest 3 i HTC Vive Pro 2. Ciesz się dużą szybkością ładowania i wyraźnymi szczegółami w VR dla Windows.
Będziesz także mógł cieszyć się bardziej realistycznymi wrażeniami VR dzięki odtworzonym kontrolerom w 3D, które pasują do twojego fizycznego kontrolera. Tryb Enscape VR identyfikuje teraz używany HMD i wyświetla odpowiedni kontroler.
To wsparcie oznacza, że możemy zapewnić, że Enscape jest zoptymalizowany pod kątem płynnego korzystania z VR. Nasz pomocny zespół obsługi klienta będzie pod ręką, aby udzielić wskazówek, jak rozwiązać problemy dotyczące tych modeli, co pozwoli Ci zdecydować, którego HMD będziesz używać bez obaw.
Wsparcie dla Rhino 8.3 lub nowszego
Enscape obsługuje teraz Rhino 8.3 oraz nowsze wersje, umożliwiając wizualizację w czasie rzeczywistym bezpośrednio w procesie projektowania. Użytkownicy Rhino mogą skorzystać z najnowszych ulepszeń w Rhino 8.3. Jeśli jesteś już klientem Enscape, możesz bezpłatnie pobrać najnowszą wersję i ją zainstalować.
Odświeżony interfejs użytkownika
Enscape 4.0 zawiera nasz udoskonalony interfejs użytkownika, który integruje odcienie niebieskiego, aby poprawić użyteczność i czytelność, jednocześnie przyjmując bardziej stylową i spójną stylistykę. Przyciski zmieniono z pomarańczowego na niebieski, ponieważ nowy kolor zapewnia lepszy współczynnik kontrastu niż biały, dzięki czemu informacje i interaktywność są łatwiejsze do zauważenia i podjęcia odpowiednich działań.
Nasz nowy styl wizualny skupia się na zapewnieniu lepszej interaktywności, spójności i hierarchii wizualnej w interfejsie użytkownika Enscape, a także w ekosystemie produktów Chaos. Naszą wizją na przyszłość jest ujednolicenie i dostosowanie się do marki Chaos oraz osiągnięcie spójności między produktami w ekosystemie.
Optymalizacja funkcji Revit Worksharing (Windows)
Wraz z wydaniem Enscape 4.0 użytkownicy programu Revit zauważą znaczną optymalizację komfortu pracy w ramach udostępnionych modeli. Ta aktualizacja, będąca dalszym rozwinięciem częściowej poprawki wprowadzonej w wersji 3.4.3, usuwa błędy napotykane podczas sesji współpracy, szczególnie gdy użytkownicy są zaangażowani w modyfikowanie widoków, gotowych ustawień wizualnych i elementów kontekstu witryny.
Należy pamiętać, że pewne ograniczenia utrzymują się ze względu na dynamikę komunikacji pomiędzy programami Revit i Enscape. Na przykład po aktualizacji do wersji 4.0 będziesz mieć możliwość jednoczesnego modyfikowania różnych ustawień wstępnych, znacznie usprawniając przepływ pracy w ramach współpracy. Jednakże jednoczesna edycja tego samego ustawienia wstępnego przez wielu użytkowników może nadal powodować wyświetlenie monitu ostrzegawczego.
Interoperacyjność między produktami Chaos
Uruchomiona w zeszłym roku kompatybilność między Enscape i V-Ray umożliwiła ujednolicony przepływ wizualizacji pomiędzy dwoma produktami Chaos. Aby jeszcze bardziej to ulepszyć, wprowadziliśmy kolejny element, V-Ray Scene Exporter, który umożliwia przesyłanie kluczowych danych z Enscape do V-Ray i innych aplikacji projektowych, w tym 3ds Max i Cinema 4D.
Od wydania Enscape 4.0 i V-Ray 6.2 możliwe jest eksportowanie plików .vrscene z Enscape i importowanie ich do V-Ray, 3ds Max i Cinema 4D. To połączenie umożliwia jeszcze silniejszą interoperacyjność pomiędzy ekosystemem Chaos. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, omówimy to w tym artykule.
Rozpocznij pracę z Enscape 4.0
Enscape 4.0 to nasza wizja stworzenia jednego Enscape dla wszystkich. Jest to rozwiązanie wieloplatformowe, które pozwala nam od teraz rozwijać się jako całościowe narzędzie do wizualizacji w czasie rzeczywistym, które wykracza poza granice platform.
Jeśli jeszcze nie doświadczyłeś łatwości i szybkości wtyczki renderującej w czasie rzeczywistym Enscape, możesz zapisać się na bezpłatną wersję próbną już dziś. Jeśli jesteś studentem lub nauczycielem, możesz dowiedzieć się więcej o naszych licencjach edukacyjnych tutaj.
Jeśli już korzystasz z Enscape, pamiętaj o bezpłatnej aktualizacji do najnowszej wersji.